مقالات

تبلیغات خلاق

کتاب تبلیغات خلاق، راهنمایی است برای افراد خلاقی که قصد دارند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در زمینه تبلیغات به نمایش بگذارند. لوک سالیوان نویسنده کتاب تبلیغات خلاق به شرح راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آن می‌توانید برای برند خود هویتی واضح و ساده بسازید؛ هویتی مانند صداقت، خیرخواهی، اطمینان و کیفیت!
در کتاب تبلیغات خلاق می‌آموزید که چطور از سادگی، اصالت، داستان‌سرایی، بداهه‌گویی و حتی صدای قاشق و چنگال برای جلب توجه و اعتماد بینندگان و شنوندگان استفاده کنید. گرچه هنوز تبلیغات در مرحله تحول عظیم خود است و همچنان خلاقیت در این زمینه پادشاهی می‌کند، اما این‌ها کافی نیستند. کتاب تبلیغات خلاق یک منبع ضروری برای حرفه‌ای‌های عرصه تبلیغات است تا با استفاده از مهارت‌های دیجیتال، به مشتریان مدرن و امروزی خود دست یابند.

با مطالعه این کتاب می‌آموزید که

شاید در نگاه اول، خیلی‌ها با شنیدن نام تبلیغات، به یاد سریال مد مِن (Mad Men) بیافتند؛ در این سریال، گروهی از نابغه‌های خلّاق که کل روز را به بطالت و خوشگذرانی می‌گذرانند، ناگهان ایده‌‌ای به ذهن‌شان خطور می‌کند که با اجرای آن، همه مشتریان‌شان را شگفت‌زده می‌کنند. در آن سریال، مردان دیوانه (Mad Men) در نهایت توانستند دست به کاری خارق‌العاده بزنند.

اما در حقیقت، موضوع تبلیغات و اثربخشی آن، بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. تبلیغات یعنی گلاویز شدن با مشتری‌ها، ایده‌ها، همکاران و محصولات! همه اینها در جهت تحقق رویای انتقال ساده‌ترین پیام به مشتری‌ است تا از طریق تبلیغات بتوان با جمعیت هدف، ارتباط برقرار کرد. پیامی مثل «این محصول را حتماً امتحان کنید!» یا «ما نیاز شما را پاسخ می‌دهیم!»، غایت و مقصود نهایی یک تبلیغات است.

اما چگونه می‌توان تبلیغات تکان‌دهنده‌ای آماده کنید که هدف تبلیغاتی شما را در 30 ثانیه یا حتی کمتر خلاصه کند؟ کتاب تبلیغات خلاق، راز دست‌یابی به شغلی است که سروکارش فقط با تبلیغات است؛ یعنی شغلی که از طریق آن بتوانید به درستی برای بسیاری از رسانه‌ها تبلیغات طراحی کنید. این کتاب حقه‌های زیادی را به شما می‌آموزد تا به کمک آن‌ها، بر جان و دل مشتریان‌تان نفوذ کنید.

 

کتاب تبلیغات خلاق اثر لوک سولیوان، آنقدر ساده و کاربردی به موضوع خلق ایده و آگهی نگاه کرده است که مطمئنا” نمونه مشابه آن را تا سالها مشاهده نخواهیم کرد. دلیل اصلی منحصر به فرد بودن کتاب تبلیغات خلاق سولیوان چیست؟

لوک سولیوان (LUKE SULLIVAN) برنده جایزه در Fallon McElligott، نویسنده یک آژانس تبلیغاتی است که کمپین هایی را برای آبجو میلر لایت، مجله Time ، BMW و Lee Jeans و سایر شرکت ها ایجاد کرده است و توسط Adweek “آژانس تبلیغاتی سال”در سال 1996نامگذاری شده است.

دلیل، تفاوت نویسنده این کتاب با نویسندگان دیگر کتابهای تبلیغاتی است و لوک سولیوان علاوه بر داشتن دانش نظری کافی در زمینه تبلیغات و روانشناسی، خالق آگهی های تبلیغاتی ای است که تاکنون دو بار لقب بهترین نویسنده ی تبلیغاتی آمریکا و همچنین ۲۰ بار جایزه one show را به خود اختصاص داده است.

پارادایم تبلیغات خلاق، با برنباخ متولد شد و پس از او ریشه کرد و گسترش یافت، به طوری که در حال حاضر، بیشتر نویسندگان مطرح آگهی های تبلیغاتی در دنیا، پیرو این طرز تفکر هستند.

فهرست مطالب کتاب:

  • فصل اول: برای فروش بیشتر، دار و ندار خود را نفروشید
  • فصل دوم: نکاتی چند، برای شروع کار
  • فصل سوم: صفحه ای سفید و خلق یک آگهی تبلیغاتی موثر
  • فصل چهارم: نکاتی ریز، برای ساخت یک آگهی تبلیغاتی خلاق
  • فصل پنجم: در آینده، ظرف سی ثانیه، هر کسی می تواند مشهور شود
  • فصل ششم: رادیو جهنم است، اما آتشش نمی‌سوزاند
  • فصل هفتم: ایده های خیلی خیلی بزرگ برای خلق رسانه و پیام
  • فصل هشتم: کشف موضوعات غیر عادی
  • فصل نهم: فقط خوب ها، جوان می میرند
  • فصل دهم: ضربه های مرگبار
  • فصل یازدهم: نصایحی چند
  • فصل دوازدهم: یک شغل بی نظیر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *