تحقیقات نشان دادهاند که تا 90 درصد از تصمیمگیری مشتریان برای خرید کردن، تنها بر اساس رنگ صورت میگیرد.
اگر قصد برندینگ یا برندسازی داشته باشید یا حتی بخواهید یک لوگو برای شرکتتان بسازید، اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب رنگ است.
هر رنگ پیام متفاوتی به بیننده ارسال میکند. بنابراین با شناخت روانشناسی رنگها میتوانیم رنگی برای برندمان انتخاب کنیم که پیام موردنظرمان را به مخاطب انتقال دهد.
از طرفی همان طور که ما با انتخاب رنگ لباس یا رنگ لوازممان شخصیتمان را به دیگران نشان میدهیم، با انتخاب رنگ برندمان نیز هویت برندمان را میسازیم. هویت برند نقش مهمی در برندسازی دارد. شما باید ابتدا هویت برند خود را مشخص کنید و سپس اقدام به برندسازی کنید. یک برند شیک و جذاب باید بر اساس روانشناسی رنگها رنگی مختص و متناسب با هویتش را برگزیند، همان طور که یک برند شاد و سرزنده نیز رنگی منحصر به خود خواهد داشت.
با انتخاب صحیح رنگ برند به برندتان اعتبار میبخشید. به عبارت دیگر با اینکه در بخش بعدی پیامهای هر رنگ را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد؛ باید بدانید در بحث برندینگ آنچه مهم است و مشتریان را به سمت شما جلب میکند، متناسب بودن رنگ برند با چیزی است که میفروشید.
حتی اگر به تازگی قصد تأسیس برندی را دارید، بهتر است با انتخاب یک رنگ منحصر به فرد، بین خود و رقیبانتان تفاوت ایجاد کنید!
اهمیت رنگها در برندسازی

06
خرداد