مقالات, دکوراسیون, طراحی, مبلمان, مقیاس

روش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

آشنایی با نحوهٔ تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس برای فروش محصول، تبلیغ برند، بلاگر‌ شدن و هرگونه فعالیت تجاری ضروری است؛ چراکه اینستاگرام قابلیت‌های خاصی برای این اکانت در نظر گرفته است تا کسب‌وکارها عملکرد بهتری داشته باشند.

اما چگونه اکانت اینستاگرام خود را به بیزینس تبدیل کنیم؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا مراحل چگونگی تبدیل اکانت شخصی به تجاری را یاد بگیرید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های یکتانت اطلاعات کسب کنید)

اکانت بیزینس اینستاگرام چیست؟

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۶، صفحهٔ تجاری را هم به امکاناتش اضافه کرد. اکانت بیزینس مجموعه‌ای از امکانات را در اختیار شما می‌گذارد. به‌عنوان مثال، با ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام، شما می‌توانید اطلاعات پست‌ها، اینگیجمنت و ریچ هر پست و استوری را ببینید.

اکانت‌های شخصی چنین اطلاعاتی را ندارند و دربارهٔ بازدید ویدیوها، بهترین و بدترین پست، ورودی هشتگ‌ها، ورودی اکسپلور و تعداد کامنت‌ها چیزی به شما نمی‌گویند. تمام این امکانات در اکانت تجاری وجود دارد تا بتوانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل و بهینه کنید.

این اطلاعات همچنین در روند تولید محتوا در اینستاگرام هم به شما کمک می‌کنند؛ چراکه شما می‌دانید مخاطب شما کیست، به چه چیزی علاقه دارد و بیشتر در چه ساعتی فعالیت می‌کند؟ با استفاده از امکانات و اطلاعات صفحهٔ تجاری، می‌توانید استراتژی بازاریابی محتوایی بچینید و به فروش بیشتر و برندسازی کسب‌وکار خود کمک کنید.

با توجه به اهمیت داشتن چنین اکانتی، مراحل تجاری کردن پیج اینستاگرام را در بخش بعدی با شما در میان می‌گذاریم.

مراحل بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

برای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس، طبق مراحل زیر پیش بروید:

وارد اپلیکیشن شوید و روی سه خط سمت راست کلیک کنید. با این کار، یک منو برای شما باز می‌شود. در این قسمت، روی گزینهٔ Settings کلیک کنید و بعد وارد بخش Account شوید.

با اسکرول به پایین صفحه، گزینهٔ آبی‌رنگ Switch to professional account را مشاهده می‌کنید. وقتی روی این گزینه کلیک کنید، وارد مسیر تبدیل اکانت شخصی به تجاری می‌شوید. برای شروع، روی گزینهٔ Continue کلیک کنید تا جلو بروید.

 

تنظیمات اکانت اینستاگرام برای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

 

حالا، نوبت انتخاب نوع صفحهٔ تجاری است. این اپلیکیشن دسته‌های مختلفی را برای صفحه‌های بیزینسی در نظر گرفته است. از بین گزینه‌های هنرمند، گروه موسیقی، تولیدکننده محتوای دیجیتال، کارآفرین، آموزش، سلامت و زیبایی، بلاگ شخصی، رستوران، گیمر، عکاس، تولیدکننده محتوای ویدیویی، فروشگاه اینترنتی، خدمات و محصول، یک گزینه را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید نوع صفحهٔ تجاری شما در بالای پروفایل نشان داده شود، گزینهٔ Display on profile را فعال کنید.

در مرحلهٔ بعد، باید به این سؤال پاسخ دهید که آیا صاحب کسب‌وکار هستید یا محتوا تولید می‌کنید؟ بهتر است برندها، فروشگاه‌های اینترنتی و سازمان‌های بزرگ گزینهٔ business را انتخاب کنند. اگر هنرمند، تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر هستید، گزینهٔ دوم یعنی Creator را انتخاب کنید.

این دو گزینه، اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند؛ ولی برای ارتباط بهتر با مخاطب‌ها و دسترسی به امکانات، بهتر است گزینهٔ مناسب خودتان را انتخاب کنید. در پروفایل Creator، می‌توانید به‌طور روزانه، به رشد مخاطب‌ها دسترسی داشته باشد؛ در حالی‌ که اکانت بیزینسی فقط اطلاعات هفتگی را به شما می‌دهد.

یکی از اختلاف‌های اصلی صفحه Creator و business، امکان قفل‌کردن صفحه است. صفحه‌های تجاری نمی‌توانند اکانتشان را قفل کنند؛ ولی این امکان برای صفحه‌های Creator وجود دارد. اگر گزینهٔ Creator را انتخاب کنید، می‌توانید صفحهٔ اینستاگرام را از حالت public به private تغییر دهید.

صفحه‌های Creator، بخش Professional dashboard هم دارند. در این قسمت، ابزارها و منابع‌های متنوعی در اختیار شما است. اطلاعات اینسایت، ابزار آنالیز پیج اینستاگرام و ابزارهای تبلیغاتی هم در این بخش وجود دارند. در قسمت Your tools، می‌توانید به سؤال‌های متداول پاسخ دهید و در Account insights، اطلاعات مربوط به تعامل و تعداد فالوورها قابل مشاهده هستند.

 

اینسایت اکانت creator

 

بعد از انتخاب نوع صفحه، نوبت واردکردن اطلاعات تماس شما است. در این قسمت، ایمیل، شماره تلفن و آدرس فروشگاه اینترنتی را وارد می‌کنید. با فعال‌کردن گزینهٔ Display contact info، این اطلاعات به مخاطب‌ها نمایش داده می‌شوند و کاربرها راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

سه مرحلهٔ تنظیمات اکانت بیزینسی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

 

 

مسیر تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

 

در صورتی که اکانت فیسبوک دارید، می‌توانید اکانت خود را به آن وصل کنید. این مرحله اختیاری است و به شما اجازه می‌دهد که محتوای اینستاگرام را در فیسبوک هم منتشر کنید.

 

مراحل بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام از طریق وب

اگر از طریق وب وارد اینستاگرام می‌شوید، با این روش بیزینس اکانت اینستاگرام را فعال کنید:

اول وارد حساب خودتان شوید. در قسمت بالای صفحه، روی تصویر پروفایل کلیک کنید و از منوی بازشده، روی گزینهٔ settings کلیک کنید.

 

گزینه settings در نسخه وب اینستاگرام

 

در قسمت Settings، روی گزینهٔ Switch to professional account کلیک کنید. از بین گزینه‌های Creator و business یکی را انتخاب کنید و بقیهٔ مراحل را انجام دهید. انتخاب نوع صفحهٔ بیزینسی و واردکردن اطلاعات تماس مثل روش ساختن بیزینس اکانت اینستاگرام در اپلیکیشن انجام می‌شود.

 

 

تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی در نسخه وب اینستاگرام

مزایای بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام

با ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام، می‌توانید تبلیغات در این شبکه اجتماعی را شروع کرده و فعالیت‌های بازاریابی و فروش در این پلتفرم را به‌شکل جدی‌تری دنبال کنید. علاوه‌بر این‌ها، تجاری‌ کردن پیج اینستاگرام مزایای دیگری هم دارد که در این بخش، به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

1- تحلیل عملکرد پست‌ها و استوری‌ها

وقتی صفحهٔ اینستاگرام خودتان یا کسب‌وکارتان را به حالت تجاری تبدیل می‌کنید، به درک بهتر و دقیق‌تری از پست‌ها و استوری‌ها می‌رسید. اطلاعات موجود در اینسایت به شما در تحلیل علاقه‌مندی‌های مخاطبان کمک می‌کنند.

کدام پست بیشتر از همه بازدید داشته است؟ چند درصد از مخاطب‌های شما زن و چند درصد مرد هستند؟ در چه ساعت‌هایی بیشتر فعالیت می‌کنند؟ کدام پست بیشتر از همه ذخیره شده است؟ کامنت‌های کدام پست بیشتر از بقیه است؟ جواب تمام این سؤال‌ها را در بخش اینسایت پیدا می‌کنید.

در واقع، اینسایت گنجی است که فقط در اکانت بیزینسی اینستاگرام پیدا می‌شود. اینگیجمنت ریت (نرخ تعامل)، تعداد کلیک روی لینک، بیشترین تعداد لایک‌ها و تعامل‌ها، ورودی از هشتگ و اکسپلور، تعداد ذخیره و انتشار پست‌ها، بازدید استوری‌ها، تعداد انتشار استوری‌ها و بازدید پروفایل از جمله اطلاعات ارزشمند این گنج به حساب می‌آیند.

می‌توانید از این اطلاعات برای ارائهٔ محتوای بهتر، افزایش لایک و کامنت و جذب فالوور بیشتر استفاده کنید. مثلاٌ اگر فالوورها به یکی از پست‌های شما واکنش بیشتری نشان دادند، می‌توانید از موضوع یا نوع محتوای آن ایده بگیرید و همان فرمول را دوباره تکرار کنید.

 

2- تبلیغ محصولات

با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس، گزینهٔ تبلیغات برای شما فعال می‌شود. طبق آخرین گزارش‌های منتشر‌شده در اینستاگرام، ۷۵ درصد کاربرها بعد از دیدن تبلیغات، روی لینک سایت کلیک می‌کنند یا محصول شما را می‌خرند. می‌توانید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید و به ریچ و اینگیجمنت بیشتری دست پیدا کنید. در حال حاضر، اجرای تبلیغات در اینستاگرام به صورت پرداخت ارزی انجام می‌شود.

برای حل این مشکل، می‌توانید از خدمات جریان – یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت – استفاده کنید. شما می‌توانید تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغات بازدیدی خود را از طریق این پلتفرم تبلیغاتی انجام دهید.

 

3- استفاده از تمام امکانات اینستاگرام

با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس، از آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های این شبکه اجتماعی باخبر می‌شوید. شبکه‌های اجتماعی همواره در حال به‌روزرسانی و امتحان‌کردن ویژگی‌های جدید هستند.

وقتی اینستاگرام شما شکل حرفه‌ای به خودش می‌گیرد، زودتر از کاربرهای دیگر از تغییرهای این شبکه اجتماعی عکس‌محور مطلع می‌شوید. با استفاده از امکانات جدید اینستاگرام، نه تنها به مخاطب‌های بیشتری دست پیدا می‌کنید، بلکه به جایگاه بالاتری بین رقبای خودتان می‌رسید.

 

4- ارتباط راحت‌تر با مشتری‌ها

اینستاگرام به صفحه‌های تجاری اجازه می‌دهد که شماره تلفن، لینک وبسایت و ایمیلشان را در اختیار مخاطب‌های خودشان بگذارند. برای این کار، وارد بخش پروفایل شوید و آدرس فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت شخصی خودتان را در قسمت وب‌سایت بنویسید.

در قسمت Contact option هم اطلاعات ایمیل، شماره تماس کاری و شماره تماس واتس‌اپ آورده شده است. اگر گزینهٔ Display contact info را فعال کنید، اطلاعات تماس در پروفایل نشان داده می‌شوند و کاربرها می‌توانند راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

 

اطلاعات تماس اکانت بانی مد

 

5- پاسخ سریع به مشتری‌ها

اینستاگرام بیزینسی به شما اجازه می‌دهد که پیام‌ها و دایرکت‌ها را به‌طور کامل مدیریت کنید. با این کار، می‌توانید برای پیام مشتری‌ها پاسخ‌های خودکار مشخص کنید و برای آن‌ها بفرستید. برای فعال‌کردن گزینهٔ پاسخ‌های سریع، به بخش تنظیمات بروید و گزینهٔ Creator را پیدا کنید.

در این قسمت، وارد بخش saved replies شوید و روی + کلیک کنید. اینجا می‌توانید یک کلمهٔ کلیدی برای متن پاسخ آماده بنویسید و در قسمت پیام، کل پاسخ را بنویسید. پیام‌های آماده روند پاسخ‌گویی به مخاطبان را سریع‌تر می‌کند و رضایت بیشتر آن‌ها را به دنبال دارد.

 

 

تعامل با مخاطبان در دایرکت اینستاگرام

 

در همین قسمت، می‌توانید پیام خوشامدگویی را هم بنویسید. وارد بخش Welcome message شوید و پیام موردنظرتان را آنجا بنویسید. وقتی مشتری وارد بخش دایرکت می‌شود و می‌خواهد برای اولین بار به شما پیام دهد، پیام خوش‌آمدگویی را می‌بیند.

یکی دیگر از امکانات بخش Creator، تنظیم سؤال‌های متداول است. در این قسمت، می‌توانید به سؤال‌های مشتری‌ها جواب دهید. مثلاً چه زمانی آنلاین هستید یا نحوهٔ ثبت‌ سفارش چگونه است. این پاسخ‌ها به ارتباط بهتر با مخاطب‌ها کمک می‌کند و رضایت آن‌ها هم بیشتر می‌شود.

 

6- مدیریت پیام‌ها

با اکانت تجاری می‌توانید پیام‌هایتان را بهتر مدیریت کنید. در بخش دایرکت‌ها، سه دسته پیام وجود دارد:

  • General
  • Primary
  • Requests

این دسته‌بندی‌ها در اکانت شخصی وجود ندارند. اگر کسی قبلاً از شما در اینستاگرام خرید کرده باشد یا به شما پیام داده باشد، پیامش را در ستون Primary می‌بینید. کسانی که به شما قبلاً پیام نداده‌اند، پیامشان در بخش Request قرار دارد.

 

دایرکت اکانت بیزینسی

 

نحوه خارج کردن پیج از حالت بیزینس

اگر بعد از مدتی، می‌خواهید پیج را از بیزینسی خارج کنید و دوباره، اکانت عادی داشته باشید، می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و وارد بخش تنظیمات شوید. در این قسمت، گزینهٔ Account را انتخاب کنید. در قسمت پایین صفحه، دو گزینهٔ آبی‌رنگ وجود دارد. گزینهٔ اول، Switch account type است. با کلیک روی این گزینه، می‌توانید صفحهٔ بیزینسی را به صفحهٔ شخصی تبدیل کنید.

اگر می‌خواهید تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس را در نسخهٔ وب انجام دهید، در صفحهٔ اصلی روی تصویر پروفایل کلیک کنید. با این کار، به تنظیمات دسترسی پیدا می‌کنید. در قسمت تنظیمات، گزینهٔ آبی‌رنگ برای تغییر وضعیت صفحه است. روی دکمهٔ Switch to personal account کلیک کنید تا صفحهٔ اینستاگرام به حالت عادی تبدیل شود.

 

تبدیل اکانت بیزینسی به اکانت شخصی در نسخه وب اینستاگرام

 

با اکانت بیزینسی اینستاگرام حرفه‌ای تر شوید

اگر کسب‌وکار اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید، برای شروع فروش در اینستاگرام و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به اکانت تجاری در این اپلیکیشن احتیاج دارید. ما در این مقاله سعی کردیم، اطلاعات لازم برای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس را توضیح دهیم. در صورتی که دربارهٔ هر کدام از مراحل سؤال دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *