مقالات

نقش توهم انتخاب در بازاریابی

از نقش توهم انتخاب در بازاریابی و فروش چه می دانید؟

مکتب کاپیتالیسم که امروزه در بیشتر نقاط دنیا دیده می‌شود، مفهومی است که بیان می‌کند افراد باید بتوانند اختیار زندگی خود را به دست بگیرند و آزادانه انتخاب کنند. بااین‌حال، روان‌شناسان درباره درستی این گزاره تردید دارند؛ نه به‌خاطر اینکه اشتباه است، بلکه چون شرایط بازارهای کاپیتالیسیتی به گونه‌ای است که مشتریان را به‌سوی توهم انتخاب سوق می‌دهد.
شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و حتی کوچک با استفاده از فنون بازاریابی و تبلیغات ذهن ما را به‌سمتی می‌برند که خود می‌خواهند. ما تصور می‌کنیم که در حال انتخاب یک کالا از میان کالاهای مختلف هستیم، اما در حقیقت ما به‌سوی انتخاب یک گزینه هدایت شده‌ایم بی‌آنکه خود متوجه این مسئله شده باشیم.
یکی از مثال‌های بارز این مسئله در صنعت فست‌فود مشاهده می‌شود. یک رستوران فست‌فودی ادعا می‌کند که منوی گسترده‌‌‌ای دارد که افرادی با ذائقه‌های مختلف را راضی می‌کند، اما در واقع این غذاها به‌جز برخی مواد اضافه‌شده به هرکدام، تفاوت چندانی با هم ندارند.

متن تست

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است 

متن تست

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است 

متن تست

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *